Kolarski.pl - Serwis internetowy kolarstwo w Polsce
66. Tour de Pologne – telewizyjne wydarzenie roku 2009
autor: Pawel Krygier 12-01-2010
Telewizyjnym Wydarzeniem Roku podczas uroczystej gali z okazji Plebiscyty „PS” i TVM na 10 Najlepszych Sportowców Polski 2009 ogłoszono 66. Tour de Pologne UCI Pro Tour pokazywany na antenie Telewizji Polskiej.


– Chciałbym serdecznie pogratulować szefom telewizji i programu pierwszego tego zaszczytnego wyróżnienia – powiedział Czesław Lang. – Cieszę się ogromnie, że doceniono wielki trud, jaki wiąże się z realizacją tak trudnego przedsięwzięcia jakim jest wielodniowy wyścig kolarski. Sam jestem organizatorem, więc zdaję sobie sprawę, że jest to jeden ze sportów, który jest najtrudniejszy do zaprezentowania w telewizji. Podczas kolarskiego wyścigu telewizyjne miasteczko musi przenosić się codziennie, pracując za każdym razem w innych warunkach. W hali czy na stadionie wystarczy raz ustawić kamery… - dodał dyrektor Tour de Pologne.

Przy realizacji przekazu z Tour de Pologne TVP współpracuje z francuską firmą Visual, która realizuje również wyścig Tour de France. W Polsce wykorzystywane są kamery na helikopterach oraz bezprzewodowe kamery na motocyklach, co sprawiło że relacja była na najwyższym światowym poziomie.

Kamery pokazywały nie tylko finiszowe metry, rozgrywane na widowiskowych rundach, ale także ostatnie kilometry i decydujące rozstrzygnięcia na wiele kilometrów przed metą. TVP zaprezentował także wyścig „od kuchni”, przeprowadzając liczne wywiady z głównymi bohaterami imprezy, przygotowując interesujące i ciekawe reportaże zza kulis, podsumowując i analizując najciekawsze momenty każdego etapu.

66. kolarski wyścig Tour de Pologne w TVP1 oglądało średnio 1,2 mln widzów dając Jedynce 21 proc. udziałów w rynku. Największa popularnością cieszyły się finałowe kilometry każdego z VII etapów wyścigu w paśmie od 17.25 do 18.10 - średnio 1,4 mln widzów (udziały 24 proc.). Łączny czas transmisji wyniósł 10 godzin 31 minut. Widownię wyścigu stanowili przede wszystkim mężczyźni (60 proc.), osoby powyżej 45 roku życia (73 proc.) oraz mieszkańcy miast (71 proc.).

Wyścig był pokazywany w TVP 1, TVP Sport i TV Polonia, w sumie rywalizację kolarzy oglądało średnio 1,7 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Prawa do relacji zakupił także Eurosport. Ze sprzedaży reklam (cennikowo) przy Tour de Pologne Jedynka uzyskała 1,4 mln zł.

Lang Team

Pawel Krygier

0 komentarze


name:
e-mail: (opcjonalnie)

buźki:

 

Nie ponosimy odpowiedzialności za treść komentarzy
Content Management Powered by CuteNews

.:Kolarstwo w Polsce:.

Serwis internetowy - Kolarstwo w Polsce
KOLARSKI.PL
Projekt, wykonanie, kontakt: sport_media@o2.pl